Výcvik traťové přístrojové kvalifikace, je určen pro držitele PPL(A) nebo CPL(A), kteří si chtějí ulehčit lety na vetší vzdálenosti především po Evropě. Let musí pilot zahájit a zakončit za podmínek létání dle vidu (VFR), ale traťový let bude probíhat dle pravidel pro létání podle přístrojů (IFR). Účelem není plánovat lety a letět za špatného počasí, ale zjednodušit si plánování a provedení letů.

Vstupní požadavky

Do výcviku se mohou přihlásit držitelé alespoň PPL(A), kteří absolvovali 20 hodin navigačních letů v letounech jako PIC.

Oprávnění držitele licence

Držitel traťové přístrojové kvalifikace (EIR) má právo provádět lety podle IFR v traťové fázi letu s letounem, pro který je držitelem třídní nebo typové kvalifikace.

Složení výcviku:

  • 80 hodin teoretické výuky a
  • 15 hodin letového výcviku.

Průběh výcviku:

  • První fáze – 80 hodin teoretické výuky, kde se student naučí potřebné teoretické znalosti. Po úspěšném absolvování bude studentovi vydán certifikát, na jehož základě může začít skládat závěrečné teoretické zkoušky na ÚCL.
  • Po úspěšných ukončených zkouškách na ÚCL, bude student pokračovat s druhou fáze výcviku – základy letu podle přístrojů, kde se student učí ovládat a zvládat různé situace pouze pomocí přístrojů v kabině. Celá tato fáze je absolvovaná pouze v letounu, neboť ATO disponuje IFR letounem za srovnatelnou provozní cenu jako běžný simulátor a student si toho tedy “zažije“ více v letounu.
  • Po zvládnutí této fáze student absolvuje fázi třetí – procedurální lety podle přístrojů, kde se student naučí IFRovému vedení letounu po trati a vyzkouší si i “nouzové“ přiblížení a přistání podle přístrojů. Tato fáze výcviku trvá 5 letových hodin a
  • Po úspěšném dokončení všech fázích výcviků bude studentovi vydán certifikát, na jehož základě mu bude na ÚCL umožněno přihlásit se ke zkoušce dovednosti, kterou následně vykoná a po které mu bude nová kvalifikace zapsaná do průkazu.